Ile d'oléron

Vi har spenderat senaste dygnet på ön Ile d’Oleron. Ligger i närheten av ”Fångarna på fortet”-fortet. Vi kom dit igår på dagen och letade surf, fanns dock inget som inte var sönderblåst. Så vi stannade vid en strand och slog lite läger. Det blev äntligen sol också! Fixade resans första shorts och första barfota. Väldigt härligt. Vid vårt camp tvättade vi, Måns spelade gitarr, jag målade mina mandalas, Poncho morrade på alla hundar som gick genom hans camp. Gjorde så lite som möjligt.

När vi skulle laga mat började det såklart regna. Vi tog beslutet att vi inte orkade laga mat i regn och inte ville ha en blöt buss igen så vi åkte in till stan och åt på en liten mysig restaurang. Då blev det såklart sol igen och den stannade resten av kvällen. Typiskt.

Idag har Måns fått surfa, äntligen. Han blev i 3 timmar. Jag kan fortfarande inte bada i havet med mitt finger. Som har blivit bättre, det gör inte ont längre men det är ju säkert fortfarande ett öppet sår.

När Måns var klar med surf packade vi ihop och letade efter en dusch då vi inte hade duschat sedan vi var på hotellet i Amsterdam. Då vi inte hittade en dusch blev det o tvätta håret och kroppen i en hink. Det fungerade bra och jag känner mig ren igen. Hela processen blev ganska lustig ändå, stoppa ner huvudet i en hink liksom… Vid dagens camp har vi inte gjort mycket alls. Sovit, lagat mat, lekt med Poncho, fixat med filmer från GoPro. Ja, inte mycket.

Nu var planen att stanna på ön till imorgon och surfa här då också. Men då surfet ser bättre ut en bit ner åkte vi precis från ön. Vi stannade på Buffalo Grill och har precis börjat åka igen och åker nu mot nästa ställe. Dock får vi stanna på vägen och sova och fortsätta imorgon.

#1 - - Stenshäll:

Hallå på er!! Äntligen lite sol. Ser verkligenavslappat och skönt ut. Hoppas på många fler soliga dagar snart. Och att ditt skadade finger läker fint✊🏼 Må så gott. 💕