En tur till Ubud

Havet har varit platt några dagar nu så igår kände vi för att göra något. Vi bestämde oss för att åka till Ubud och ta en yoga-klass på kända Yoga Barn och även träffa en gammal vän till Måns. Det blev en yoga-klass som hette Gentle yoga. Det var i princip en klass där vi tränade på att meditera. Det var skönt och väldigt utmanande att hålla fokus i en timme. Tankarna glider lätt iväg. Roligt att träna på att vara i nuet. Efter yogan mötte vi upp Elsa och hennes kompis och åt en god lunch. 
 
Ubud är trevligt och egentligen mer "äkta" hipster än i Canggu, med alla hard-core yogis och allt. Men Canggu passar oss så mycket bättre (givet med tanke på att Ubud inte ligger vid havet) och efter det korta besöket i Ubud är vi ganska säkra på att maten här i Canggu är mycket bättre än i Ubud. 
 
Maten har verkligen blivit en så viktig del för mig här. Jag blir sådär glad och bubblig varje gång vi går in på ett mysigt café och ska äta god mat. Ungefär samma känsla som jag tror att Måns har när han ska surfa. Synd bara att min favorit-syssla blir ganska dyr. Hehe. Och tyvärr börjar pengarna ta slut nu såhär sista månaden så vi kan inte gå på dessa ställen varje måltid. Men frukost är givet för man kan aldrig få nog av en riktigt bra frukost. Är så glad att jag fått Måns att tycka om frukost under resan. Haha.
 
Och, jag tycker verkligen om att vi känner oss hemma här nu, att vi vet alla de bästa ställena, hittar överallt osv. Och därför är det så roligt att få visa folk och tipsa om allt underbart. Jag vill typ skriva en food-guide för Bali.
Tidigare i veckan så har vi simmat igen, vi har fixat så att vi får stanna kvar i Indonesien en månad till och därför varit på immigration, jag har tränat, Måns har surfat med Drew som är tillbaka, vi har varit på stranden, spelat gitarr, varit vid poolen. Ja som vanligt med andra ord. 
Är det ens fortfarande intressat att läsa om?
 
Jag kanske ska simma senare idag, men känner mig lite nere idag då min gluten-mage har strulat och varit ballong efter varje måltid senaste dagarna samt att jag har ett sår precis under ögat som stör. Vi får se. Måns ska säkert surfa igen, för idag kom det stora och fina vågor igen. Måns har varit på moln hela morgonen för han tog två riktigt bra tuber imorse. Han är så gullig när han är på moln.
 
Har inga mer bilder från veckan, så jag återkommer med ett nytt inlägg när vi har lite roliga bilder att dela med oss av.
 
KRAM