Sista dagarna på Bali

Idag och igår har jag varit lite ledsen för det är sista dagen på Bali idag. Imorgon ska vi åka till Lombok, grannön till Bali som vi inte varit på tidigare. Det ska bli roligt att se hur det är där. Men Bali har ju blivit lite hemma för oss nu och det känns sorgligt att inte veta när vi kommer hit igen. Vi ska ju flyga hem härifrån så vi kommer tillbaka innan vi åker hem några dagar, men det är mest för att packa ordentligt och förbereda oss för att åka hem. Så lite sorgligt känns det.
 
MEN, Lombok kommer bli roligt. Planen nu är att åka dit och se hur vi tycker om det. Vi har bokat 4 dagar på ett ställe, tycker vi om det stannar vi annars flyttar vi oss. Vi har också planerat att ta oss till ännu en ö längre bort, Sumbawa, några dagar. Där verkar det inte finnas mycket annat än surf och åker vi dit så blir det ett par dagar på ett större swell. Ska i alla fall bli roligt att se lite nytt nu igen. Vi har bara det jobbiga kvar; att packa ikväll! Usch.
 
Annars har det inte hänt så mycket de senaste dagarna. Vi har varit på östkusten och Måns har surfat, jag har surfat en gång. Det var superläskigt men jag var för en gångs skull modig och surfade faktiskt. Ovanligt, men det var väldigt roligt. Igår var vi med Drew och hans flickvän på Deus efter middagen och drack massa öl och drinkar. Så imorse var jag lite smått bakis. Vi åt frukost på Peloton imorse, Måns surfade, jag gick i butiker (Måns var med tills jag skickade hem honom, han såg så uttråkad ut.. haha) och nu spelar Måns gitarr.
 
Här står jag på min MEGA-våg... haha. Måns sa att det såg ut som att mina ögon skulle ploppa ut när jag paddlade för den vågen.......
Idag åt vi sista frukosten på vårat favoritcafé. Drickan heter strawberry and coco-cream. Alltså jag tror det är jordgubbar mixade med is och typ kokosmjölk och så är det kokosgrädde med strössel på. SÅ JÄVLA GOTT!!
Mysig morgonstund igår på östkusten medans Måns surfar.
Ett gelato-ställe som vi har stannat på typ varje kväll för att jag vill ha glass. Hehe. Vet ni vad skillnaden på glass och gelato är? Gelato är äkta italiensk glass och innehåller inte lika mycket luft som vanlig glass, lite krämigare liksom. Och BTW, hur snygg är inte sladd-lampan över disken?!
Nu ska vi snart duscha och sen åka ner till stranden för en sista solnedgång och sedan ska vi äta middag med Drew och Annelie, en hejdå middag. Så tråkigt att det enda paret vi någonsin har tyckt om att umgås med bor i Australien. Blir svårt att ta en spontan lördagsmiddag liksom. Men är säker på att vi kommer ses nånstans i världen nån gång.
 
Kram och vi hörs från Lombok!