Yoga-lugn

Igår åkte vi till Bukit, som är halvön längst ner på Bali. Det skulle bli bra surf och Måns var taggad från dagen innan att få surfa bra vågor. Så vi gick upp tidigt, vid 5.30 (för mig väldigt tidigt, jag är inte riktigt medveten vid den tiden, Måns har blivit van att gå upp då). Vi åkte och efter ca en timme var vi framme och vi kollade ut över havet. Det var dåligt, riktigt litet. Vi åkte vidare längre ner på Bukit till ett ställe som heter Uluwatu. För ett tröst-surf skulle man kunna säga.
 
Mörka surfbilder, har inte redigerat dom så därför de är mörka. Men ändå härliga med morgonljuset.
 
Och eftersom att det var dåligt så åt vi en snabb frukost och sedan åkte vi hem igen. Vi kom därför hem ganska tidigt och jag bestämde mig för att åka till gymmet och köra ett snabbt träningspass innan jag hängde lite i den spa-avdelning som gymmet har. Måns stannade hemma och kollade på surf och spelade gitarr. 
 
Alltså jag älskar verkligen att det finns en relax-avdelning med pool, dusch, liggstolar och bastu. Borde inte alla gym ha det?! Man kan gå in och svettas ut det sista och bara koppla av lite. 
När jag kom tillbaka med moppen åkte Måns och surfade igen här i närheten och jag stannade hemma och gjorde lite olika datagrejer och pratade även med mamma och pappa en stund. På kvällen åkte vi till en restaurang en bit bort som vi var på sist vi var här. Sea Circus heter den. Den är inredd som en circus med massor av olika färger överallt. Väldigt mysig. Dock så blev vi besvikna för de hade bytt ut sin meny till icke veggie och GF-vänligt. Men vi valde det enda vi kunde på menyn och åt, det var OK men vi kommer inte gå tillbaka. 
 
Så tråkigt att menyn inte passar oss för inredningen och stämningen där är väldigt härlig!
Idag vaknade jag vid min tid, vilket är 7.30, då hade Måns redan varit iväg på surf ett tag. Vi åt en god frukost på ett nytt favorit-ställe. Vi spelade UNO och åt gott. Direkt från frukost åkte vi till The Practice, som är ett yoga-ställe här. 1,5 timme hatha-flow. Väldigt mycket fokus på andning, lugna rörelser och framförallt meditation. Jag var så så avslappnad efteråt, my mind har typ aldrig varit så mysig. Måns fick inte till det lika bra som sist vi var där, men tycker ändå om det massor.
 
Den där våfflan var riktigt god!
Man får inte ta kort inne i yoga-salen, men tog lite kort i anläggningen för att visa stilen. Tycker att det är mysigt!
Älskar att det är mycket trä och att det finns små handdukar att torka händerna med. Haha.
Nu sitter jag på ett café på Echo-beach och dricker islatte som är min nya favorit-dryck. Måns surfar. Ikväll blir det enkel billig indonesisk mat för att kompensera för yogan. Dock gott det också.
Imorgon blir det heldag på Bukit.
Vi hörs, KRAM!