Surf, mat och lugn

Just nu sitter jag på terassen vid våran villa där vi bor. Uteköket har en liten terass med en sofflounge. Så här sitter jag nu med Kent i lurarna. Det är så härligt. Jag älskar verkligen stället vi bor på nu. Det är tyst och lugnt. Det enda man hör är vinden, ens egna rörelser och någon som arbetar på risfältet en bit bort. Jag har inget emot att spendera timmar här för mig själv medans Måns är och tar hand om sig själv med surfet. Jag tar hand om mig själv i badrummet, i köket, vid poolen och i soffloungen. Det är så skönt för själen.
 
Är så glad att vi la lite extra pengar på att bo bra de sista veckorna. Det är så skönt att bara kunna hänga där man bor utan att känna sig instängd eller uttråkad. 
  
  
Ni ser ju hur mysigt. Med en valp som springer runt och är glad vid poolen.
  
Idag började vi dagen med att äta på Avocado Factory. Alla deras rätter innehåller avocado. Gott! Efter frukosten gjorde sig Måns klar för surf. Jag ville utnyttja köket som jag tycker så mycket om och gick till affären och köpte ingredienser för att senare till lunch göra en smoothiebowl. Jag förberedde för smoothien och sedan la jag mig vid poolen och solade. Nu har jag precis gjort smoothien och vi har ätit den till lunch. Har filmat medans jag gjorde den så kanske kommer en video på det senare, men jag är sååå rörig när jag håller på i köket så tror att det kanske blev för ostrukturerat för att få ihop en edit av det...
 
 Det blir ALLTID kaos i köket när jag gör något. Är förvånad över att jag ens kom ihåg att ha någon bild överhuvud taget. 
  
 
I förrgår träffade vi kompisarna från Sverige och hade surflektion med dom. Det var såklart Måns som var coach och jag hyrde en bräda jag med och försökte träna på att få en bra pop. Tjejerna klarade att stå flera gånger i slutet så Måns får tummen upp som coach. Vi var helt slut(vi=vi tjejer, inte Måns.. haha) efteråt och åkte till ett pizzaställe och åt varsin pizza till middag. 
 
Surfschool a la Stomvall... haha
  
Igår åt vi frukost på älskade Peloton. Favorit cafét som bara serverar vegansk mat. Kommer sakna det såå mycket. Sedan köpte vi nya fenor till Måns då han tappade en av sina fenor i havet under ett surf dagen innan. Måns surfade sedan och jag solade. När han kom tillbaka åkte jag till gymmet och Måns spelade gitarr. Jag hade nog glömt bort hur länge sedan det var jag var på gymmet för jag köttade sönder i 2 timmar med i princip bara tung cardio och var helt färdig hela kvällen efteråt. På kvällen köpte vi med take away och åt på terassen.
  
Nu ska vi åka iväg och inhandla kokosnötsskålar som vi ska ta med hem. Och sen blir det nog bara en riktigt lugn eftermiddag med en lite senare middag.
 
KRAM