Mat

En av anledningarna till att jag älskar Bali så mycket är maten. Alla dessa mysiga, retro caféer och restauranger. Alla med den där stilen som vi alla älskar. Och med så mycket fräsch och hälsosam mat som också är så fin. Jag blir lite stressad när vi åker omkring på gatorna här och ser alla ställen, hur ska vi hinna med att prova alla? När vi dessutom alltid vill gå tillbaka till alla de nya ställena vi provar. Älskar, älskar, ÄLSKAR alla dessa guldställen.
 
Frukost på en gammal favorit här i Canggu. Café Betelnut. Ligger mitt i smeten och har ett underbart utbud av olika typer av wraps, toasts, porridge, smoothies och jucie. Ett café med hälsokost, har även glutenfria alternativ. Har även lunch och middag. Ett måste while in Canggu!
Detta är också en favorit från tidigare. Nook. Ligger en bit utanför Canggu men är värt turen dit. Sååå otroligt mysigt inrett och det är svårt att inte älska det. Nu är det mörkt på bilden men restaurangen ligger mitt på ett risfält så det känns som att man sitter och äter i risfältet. Frukost, lunch och middag, allt underbart!
En ny favorit, Peloton Supershop. Ligger i Berawa precis granne med Canggu. Ett vegancafé med hälsokost där vi åt frukost igår. Det mesta går att få glutenfritt också vilket jag tycker om. En frukostmeny med bara saker man vill prova. Jag älskar ju dessa smoothiebowls så jag tog en sådan igår och Måns tog den största tallriken som fanns med massa gott och blandat. Hit måste vi gå igen.
Imorse gick jag själv iväg då Måns nu har blivit sjuk, samma sjuka som jag hade. Förmodligen BaliBelly.
Gick 5 minuter åt ena hållet och fastnade för ett mysigt litet ställe som heter Koi. Även här mysig inredning och en meny så att man får beslutsångest. Jag fastnade återigen för en smootihebowl och fick in denna färgglada bowl. Får inte nog av dessa! Hit ska vi också gå igen. Tror att de även serverar lunch och middag.
 
Ja som ni hör så är det inte svårt att hitta ställen att äta på här. Tvärtom, det finns för många för att kunna välja eller för att kunna hinna med. Tur att vi ska vara här länge och även ska hit en gång till senare nästa år.
#1 - - Mö:

Så trist att Måns har problem med magen, han också!! Spec nu när det verkar finnas så mycket fräsch och god mat att välja på !! Vi trodde ni skulle surfa mkt där men det verkar som att ni satsar på mat istället. Såå fina matbilder, ser riktigt gott ut. ✊🏼 Att ni får slippa magsjuka nåt mer💕💕💕