Regnperiod

Senaste två dygnen har det i princip regnat konstant.
 
I tisdags var vi på en längre tur med moppen och när vi åkte var det sol och såg ut att bli en bra dag. Vi var på andra sidan ön och letade surf. Planen var att jag också skulle surfa men när vi kom till det stället var det minst 100pers i vattnet och vitvattenvågor. När vi hittade ett ställe tog jag en kaffe och lyssnade på en pod medans Måns surfade ett par timmar. Precis när Måns går upp öppnar sig himlen och vi åker hem i en dusch (på en moppetur på 1 timme).
 
Sedan dess har det varit blandat med duschregn och duggregn. Man känner också att saker som brukar torka på typ 10 minuter håller sig fuktigt. Typ mitt hår...
 
Imorse var det uppehåll och Måns åkte med en kompis från Sverige o surfade, också på en långtur. Jag stannade hemma och sov lite, gick och tränade och gjorde smoothiebowl. Sen kom Måns hem. Nu sitter vi på ett café precis bredvid där vi bor och tar en kaffe och delar på en pannkaka. Och det duschar ute igen.
 
Har tyvärr inga roligare bilder än dessa då vi hållt oss inne i detta iväder.
 
Min egen smoothiebowl jag gjorde imorse.
Just nu på caféet
 
#1 - - Mormor Vivi:

Vi såg att Måns hade gjort sig illa. Har han kört omkull på moppe eller surfbräda. Synd att det regnar men det kommer fler dagar. Ni ser ut att ha jättebra mathållning i alla fall. Kramar till er.

Svar: Måns ramlade på surfbrädan och slog i revet 😔😔
restlesstories