Miljöbyte

Vi har spenderat första dygnet på Sri Lanka. Sri Lanka som också är början av den långa stora resan. Det var en jobbig resa hit, inte så lång, men vi åkte tidigt tidigt på morgonen och kom hit tidigt tidigt på morgonen. I går gick vi runt i en dimma lite lätt bekymrade över den värme som slog emot oss. Ca 30 graders skillnad är inte något man ställer om till bara sådär. 
 
Efter en väldig mjukstart första dagen och en natt med 13 timmars sömn är vi nu redo för att leva livet på Sri Lanka. Det är svårt att inte göra det när solen alltid lyser, vågor finns överallt, allt är så billigt så du tror att det är på låtsas och människorna är väldigt vänliga. Idag åt vi en stor frukost med müsli, toast och ris med grönsaker med en jucie och en kaffe för ca 80 kr.
 
Första surfet har vi även hunnit med (Måns surfade igår en kortis men den räknas inte för vi var i dimma igår). Jag har lämnat min shortboardkarriär för att gå över till longboard och hyrde en longboard vid stranden. Och för första gången på över ett år hade jag såå roligt och tog fler vågor idag på typ en timme än vad jag gjorde på hela Europaresan. Jag tror att longboard får bli min grej. 
 
Överst: En tredjedel av vår frukost imorse. Två nedre: Vid kvällsrestaurangen igår kväll
#1 - - Mö:

Härligt att se att ni har det bra! Bra gjort Ebba att hänga på bra med surfen. Måns får passa sig, konkurrens kanske??? Man vet aldrig. Kram 💕💕

#2 - - Madde Andersson:

Sri Lanka, vad coolt :-)
Om ni hamnar på Sunshine Stories så fråga efter Frida Rudling och säg hej :-)
Det är min bonusdotter som bor och jobbar där för tillfället. Mycket surf :-)
Fin blogg Ebba, kul att följa er resa! HSB saknar dig dock.....