Flygresa & Singapore

Vi sitter i vårat hotellrum i Singapore. Trötta och väldigt redo att åka "hem" till Bali igen. Yes, vi ska till Bali igen. Jag vet inte hur många som visste om våran ursprungsplan men vi har i alla fall ändrat den. Istället för att imorgon åka tåg till Kuala Lumpur och bo där i 2 dagar och sen flyga till Jakarta och sedan till Lombok så ska vi imorgon åka direkt till Bali. Vi sparar väldigt mycket pengar på det. För vi har insett att det är dyrt att ha roligt i en storstad.
 
Vi anlände i Singapore igår tidigt tidigt efter ett 10 timmars nattflyg från Fiji, där ingen av oss sov så bra. Vi åkte till hotellet vi hade bokat i hopp om att få checka in och vila lite innan vi åkte in till stan. Men vi fick inte checka in än så vi lämnade packning och bytte om och åkte in mot centrum. 
 
Jag var supertaggad på att göra något av det vi hade tänkt och ville inte slösa någon tid på att göra ingenting. Men Måns var trött, hungrig och tycker inte om storstäder så han var lite butter vilket fick mig att inse att jag också var trött och hungrig. Så efter att vi letat efter ett prisvärt frukostställe i en timme gav vi upp. Vi åt frukost på 7 eleven och gick och sov i en park hela förmiddagen. Vi gick och åt frukost på ett shoppingcenter och sen åkte vi till hotellrummet och somnade och sov till 6 imorse!
 
Den riktigt häftiga byggnaden Marina Bay Sands såg vi igår i soluppgången.
Såhär trött var jag efter att jag gett upp min entusiasm om att ta vara på tiden.
Idag har varit en bättre idag. Vi har gjort det vi hade tänk att vi skulle göra i Singapore. Vi åkte in till centrum, med tunnelbana, vid 9 och gick till en restaurang jag hade sett skulle ha väldigt bra frukost. Vi kom till en av de "finare" gatorna med massor av märkesbutiker och åt en ett ställe med god mat men väldigt dyrt tyvärr. Lite onödig frukost men vi var hungriga och det var gott så ändå OK. Påvägen till frukosten såg jag att de hade en Victorias Secret med underkläder, inte bara dofter, så dit gick vi och jag provade och hade mig och köpte en BH med mig hem.
 
Vi åkte igen med tunnelbanan till en stor park som ligger nere vid havet. Gardens by the Bay heter den. Vi ville åka dit för att vi sett i Planet Earth om att de har byggt upp en konstgjord park som nu är levande med fullt av växter och djur som använder sol och vatten som energikällor. De konstgjorda träden är riktigt häftiga och hela parken känns som en storstadsdjungel. 
 
Sedan var det dags att besöka tornen. Marina Bay Sands utsiktstorn. 56 våningar upp är utkiksplatsen. Så en bra utsikt över Singapore fick vi. Det är SÅ mycket höghus överallt. Väldigt lite bilar för att vara en storstad (en taxidriver sa till oss att en vanlig enkel bil kostar 600 000kr för att folk inte ska köpa bil och släppa ut avgaser..). Det är ganska mycket grönområden med parker osv. Häftig stad som tyvärr är väldigt dyr att uppleva. En av de dyrare städer vi varit i.
 
 
Tack Singapore för de här två dagarna! Nu drar vi till Bali.
Kram