En galen resa till Bali

Ber om ursäkt för det långa uppehållet här på bloggen. Vi har rest från Sri Lanka till Bali och har behövt lite tid för att hämta oss efter en resa som vi aldrig kommer glömma. En mardröm för oss båda på olika sätt.
 
Som nämnt i senaste inlägget från Sri Lanka så var det ganska tufft med väder, flyg och elproblem sista tiden på Sri Lanka. Och vår resa mot Bali började med en trött chaufför i spöregn från boendet i Midigama. Den trötta chauffören och regnet gjorde oss en timme senare än planerade till flygplatsen. Vi hade ändå gott om tid på oss och blev inte allt för stressade av detta.
 
Efter en halvminut väl inne på flygplatsens terminal blir jag illemående och kräks mängder i en askkopp där inne. Matförgiftning. Perfekt timing för det. Vi fortsätter in och ställer oss i en kö för att checka in, det är 2 timmar tills flyget går. Det är lugnt. Men mitt illamående går inte över så jag springer närmaste timmen mellan kön och toaletten och tömmer kroppen på allt!
 
Medans jag försöker hålla mig vid liv och har stängt ute världen så börjar Måns bli stressad när kön inte rör på sig och det blinkar "Final call" på tavlan för vårat flyg. Vi har alltså inte checkat in väskorna och det är "Final call" för vårat flyg. Dessutom kommer ca 20st ur Sri Lankas Special Olympics Team in och tar en av de två "desks" som varit för våran kö, så nu går det ännu långsammare. (klart de kan få förtur, men FAN inte nu). Måns blir sällan stressad men nu är han svettig och börjar bli orolig att vi inte kommer komma på planet. Jag själv tänker att det vore det bästa att missa flyget så jag kan lägga mig här och sova.
 
Ca 20 min innan flyget skulle gå får vi checka in väskorna och får veta att vi måste fixa nya biljetter för Baliflyget i Kuala Lumpur där vi har vår mellanlandning. OK. Vi springer till immigration och tar oss igenom ganska snabbt via en flightstaff-kö och sen återigen kö för säkerhetskontroll. 
 
Vi kommer igenom. Sen, jag med ena skon på och den andra i handen och Måns helt utan skor, kliver vi på bussen till flyget och är sist in. Medans flyget börjar rulla ut mot landningsbanan börjar mitt illamående igen och jag tar en spypåse och forstätter tömma kroppen. Kommande fyra timmar kräks jag i spypåsar, springer på toalett och ligger halvdäckad på två säten. Måns håller sig vaken (detta är alltså mitt i natten dessutom) och ser på film och tittar till mig.
 
Fortsättning på denna spännande resa kommer, stay tuned!
 
En dag då vi båda mådde en aning bättre.
#1 - - Mö:

Jaa jösses vilken resa!! Måtte det inte hända igen. Vi hoppas verkligen att ni får en skön tid på Bali. God mat mat, bättre väder och fina vågor. Sen ✊🏼 för att vulkanen inte får något stort utbrott. Härliga Bali , njut nu av resan. 💕💕☀️