Nu är vi 2 igen

Nu är regnet tillbaka till oss. Jag ligger i våran bil nerbäddad under täcke och lyssnar på regnet tillsammans med Poncho. Måns är i vattnet och surfar, det är tydligen stort idag.

William har vi lämnat av och vi har lämnat Biarritz för denna gång. Är säker på att vi kommer komma tillbaka dit nån dag. Vi sov i alla fall en natt till där efter att vi lämnat av William och spenderade förmiddagen med att äta frukost på ett cafe med glutenfri mat och mycket vegetariskt, det blev en succé. Vi passade även på att tvätta vid en sån där tvättomat innan vi åkte vidare till nästa ställe.

Vi är just nu I en liten by väldigt nära Spanien, Telia har redan välkomnat mig till Spanien trots att vi fortfarande är i Frankrike. Vi ska sova här en natt till och imorgon åker vi till San Sebastian och bor en natt på hotell. Sedan fortsätter vi med resten av halva Eurotrip i Spanien och Portugal. Och hoppas på att solen kommer tillbaka.

Biarritz

Igår kom vi tillbaka till Biarritz. Vi ska lämna av William på flygplatsen ikväll efter att han nu varit med oss i en vecka. Har till och från varit en utmaning att bo 3 st + en hund i bussen men det har ändå gått bättre än väntat. Mycket tack vare det fina väder vi haft. Och det fina vädret fortsätter. Igår hade vi 27 grader och även idag har vi runt 27-28 grader. Så skönt.

Vi somnade igår på en parkering som ligger i Anglet bara några minuter från Biarritz. Och vi hann med att se det sista av solnedgången innan allt blev svart. Riktigt vackert. Imorse var Måns först i vattnet vid stranden där vi sov och surfade riktigt stora vågor ett par timmar. Vi har besökt Bali Bowls mitt inne i Biarritz, letat efter bra shoppingbutiker utan framgång, drönat och nu ligger vi i gräset i skuggan vid en strand och bra njuter!

Bilder uppifrån och ner: Anglet tidig morgon, mitten bilderna Bali bowls med drakfruktsyoghurt, bär, frukt, granola och nötter, Biarritz strand Milady

Save the ocean

Både Måns och jag följer många surfare och surfsidor på sociala medier och på senaste tiden har det varit väldigt mycket fokus på ”Save the ocean” på många av dessa sidor. Det är så otroligt mycket plast och skit som hamnar i havet som djur fastnar i, äter och dör, spolas upp på stränder osv. Och det här är ju inte direkt några nyheter. Alla som varit på en strand vid ett hav har sett plast/skräp i havet eller på stranden. Ändå fortsätter alla lämna sin skit på stranden istället för att ta med det och slänga det.

World surf league gjorde ett klipp med några av världens bästa surfar där de pratar om detta. Favoritcitatet därifrån blir ”If you see something, pick it up. Don’t be that too cool guy who can’t pick up trash.”