Inga kreditkort

Jag vet inte om jag berättat att mitt kort blev skimmat? Det blev det i alla fall. Efter ett stort uttag följt av försök till uttag som jag inte kände igen spärrade jag kortet. Beställde ett nytt hem till mamma o pappa som en vän från Sverige ska ta med när han kommer hit nästa vecka. 

Så med ett kreditkort har vi swishat och krånglat i nån vecka. OCH när vi kommer till Gili och ska betala rummet med kort, Måns kort, är det borta! Vi hade tagit ut mycket pengar dagen innan så vi klarade oss utan problem och med hopp om att Måns kort ligger på rummet på Bali tänker vi inte mer på det. Väl tillbaka på Bali, kortet är inte där! Letar överallt men finns ingenstans. Kortet är borta! 

Så vi har nu alltså inget kort. Måns har ju sin kompis från Sverige här så vi swishade en veckas budget till honom som han tog ut åt oss. 6 miljoner i 50 000-lappar, blev en hel del sedlar. Så om inget otippat händer nu så ska vi klara oss till måndag/tisdag med dessa pengar. Då får vi alltså mitt nya kort och även ett extra kort från mamma. Sen hoppas vi på att pengarstrul är över!!!

Nu är vi på ett skateställe. Tänkte skriva vad som finns här men vet inte vad allt heter så om nån undrar kan man fråga Måns.... ;) 
(null)
(null)
(null)