Figueira da Foz

Nu har vi varit i Portugal sen i onsdags. Som tidigare sagt så har vi redan åkt en bra bit ner i landet och vi är i en stad som heter Figueira da Foz. En liten och välskött stad som känns typiskt portugisisk. Staden har en enorm strand och intill den ligger en del restauranger, ett stort hus med toaletter och duschar med varmvatten, en skatepark och i havet en hel del vågor. Vi är väldigt nöjda med valet att stanna här och det ser ut som att vi blir kvar här till imorgon eftermiddag, om inte längre. 

Eftersom att staden har skatepark var vi vid den både igår och idag. Måns skatea så svetten rann både igår och idag och jag tränade för mig själv igår och tränade i skateparken idag. Det var väldigt läskigt i början men efter en stund började jag våga lite mer, väldigt roligt var det!

Måns har surfat flera gånger och är i vattnet just nu, vi har ätit på ett otroligt bra glasställe (2 gånger), vi har lagat riktigt god mat, jag och Poncho har haft beachday varje dag och vi insåg idag att Portugal ligger en timme efter.. Snart ska jag vinka upp Måns ur havet för att åka till duscharna och sedan gå på restaurang. En riktig mysfredag.

 
Vi har sovit på en parkering vid havet och lagat vår mat där. Centralt men ändå mysigt och lugnt. Maten är vår frukost vi åt igår, bananpankakor (som vanligt) och yoghurt med granola, mango och granatäpple. 
#1 - - Mormor Vivi:

Vi är så glada att ni verkar ha det bra och att Poncho ligger i skuggan.

#2 - - Mammi Pernilla :

Så härligt ni har det både ihop och var och en för sig! Puss o kram

#3 - - Mormor mö:

Så kul att få ta del av er resa. Fina bilder också!
T o m maten ser god!💕 Kram