Galicien

Nu har vi rört oss i Galicien i några dagar och vi är lite förstummade av hur vackert det är här. Vi lämnar ett riktigt vackert ställe och kommer till nästa ställe som är ännu finare. Vi har parkerat på en väg längs med havet uppe på ett berg och jag sitter just nu i bilen och kikar ut över havet och solnedgången. Himlen lyser rosa och orange och bergen på andra sidan viken har börjat bli skuggiga och man ser bara formen av det. Jag har inte riktigt några ord för hur vackert det är och jag önskar att jag kunde visa för er men det är svårt att fånga på bild.

Senaste dagarna har varit väldigt varma och vi har haft sol konstant, det har varit varmt för vår lilla Poncho men han är duktig. Surfet och vågorna existerar inte för tillfället så igår åkte vi upp i en skog och sov för att på morgonen idag hikea längs en flod. Leden vi gick var väl kanske inte mer än 5 km men vi stannade och fotade en del så det tog ändå 2 timmar. 

Därefter åkte vi vidare till området vi är i nu och kollade eventuella surfspots för det swell som är påväg in senare i veckan. Det var då vi hittade denna underbara plats. Problemet var att det ligger långt ute från stan och vi hade planerat för att äta på restaurang ikväll. Vi hittade en snackbar några minuter från stranden vi kollade in och stannade där för en öl och en enklare tapasrätt. Jag ville ändå till en restaurang och Måns var snäll och höll med om det även fast jag krånglar och vi kom efter många om och men till en by som var väldigt mysig men hade inga restauranger. Så nu är vi här igen, där vi först började och Måns lagar mat här i solnedgången. 

Jag såg fram emot restaurang idag men alltså, hur magiskt är det inte att se ut över havet och den rosa himlen med sin kärlek precis där.