En dålig dag

Igår hade vi en resedag som det inte blev något med och vi hade faktiskt en ganska dålig dag. Vi kom iväg ganska sen från Yport utan att ha ätit något. Vi tänkte att vi skulle stanna på närmaste ficka/rastplats, men det kom inte någon först vid 12 tiden. Då lagda vi enklare mat, gröt med avokadomacka. 

När vi ska plocka ihop ska jag göra ordning i våran kökslåda och skär mig djupt i pekfingret på en kniv i lådan. Visar såret för Måns som tejpar ihop det och sedan svimmar jag. Inte för att jag förlorade mycket blod eller något sådant, jag såg hur djupt det var och fick något typ av blodsockerfall och föll ihop bara. Det är ingen fara egentligen och det är mest roligt nu, att jag svimmade alltså. Såret är mindre roligt, kan inte bada nu på någon vecka och Måns måste sköta disk och allt sånt nu kommande vecka. Men har inte ont och mår inte dåligt. 

Sen höll vi på att få slut på bensin på motorvägen för att det aldrig kom någon bensinstation. Blev tvungna att åka av och fylla på med dunken, sen kom det ändå inte en station, fick leta upp en och åka in i en liten större stad. Där tog de varken MasterCard eller Visa och när vi bytte pump för att betala cash skulle man betala i förväg och då fick Måns en liten utskällning av kassören. När vi skulle handla åkte vi runt och irrade i ett stort område i 10 minuter innan vi hittade affären. Det blåste storm och regnade när vi skulle laga mat och bilen var full med imma efter 5 minuter i den på kvällen. 

Men tillslut somnade vi och vaknade upp till sol idag. Hoppas på en bättre dag idag!

 
#1 - - Anonym:

Min gamla pappa, född 1914, hade ett valspråk "Det ordnar sig alltid", och det hade han rätt i. Ha det fortsatt bra på ert äventyr. Kramar från mormor Vivi och morfar Bengt-Åke.

#2 - - Margareta.ojemar:

Ni ser ju ut att må bra trots skador och regnväder.
Men vi undrar vem som tagit bilden?? Kan det vara Poncho???