En lång uppdatering

Vi har sedan vi befann oss nere i Castlepoint letat surf. Dock utan framgång och Måns har inte surfat något mer först idag. 
 
Innan vi kom fram till Gisborne sov vi en natt på en gratis camping som låg mitt ute bland ingenting. Precis vid en flod där de hade en ropeswing. Måns var överlycklig och provade ropeswing direkt. Jag själv hade fått ont i tanden då och var inte sugen på att gör något alls. 
 
Vi hade en ost och vin kväll mitt ute i skogen. Mysmys.
Dagen efter kom vi till Gisborne. Det var inget att surfa på, jag hade riktigt ont i tanden och det blåste storm. Vi hade helt missat den cyklon som var på väg mot Nya Zeeland, Gita. Som faktiskt träffade norra sydön och södra nordön för någon dag sedan. Så vi hade bra timeing med att lämna sydön.
 
Vi hängde i alla fall i Gisborne en natt för att se om vågorna skulle bli bättre. Dagen eftet var det lika "flat" då som dagen innan. Och min tand gjorde lika ont, inte minsta förbättring. Så efter snabb frukost letade vi upp tandläkare i stan och åkte runt tills vi fick en tid samma dag. 
 
Vi fick i alla fall vakna upp till detta i Gisborne. Tyvärr något som jag missade pga min tandvärk som stängde mig inne helt!
Medans vi väntade på att klockan skulle bli 15.15 så skatea Måns, vi duschade och fyllde på bilen med vatten. Väl inne hos tandläkaren tittade han på tänderna i 5 sekunder innan han såg problemet. Så jag fick antibiotika och munskölj.
 
Måns höll på att bli galen av att ha en tjej som inte pratade och av alla icke existerande vågor. Så han kollade vart man skulle kunna surfa på nodön kommande dagar och vi började köra dit. 12 timmar uppdelat på 2 dagar senare var vi på plats utanför en by som heter Ahipara. Sov igår på en jättemysig camping bland bergen.
 
Och idag, efter att ha kört 12 timmar så var det inte riktigt vad han hade väntat sig. Det var mer vågor för nybörjare, som för mig. Men jag som fortfarande har ont i tanden och äter antibiotika kände inte för att hoppa i. Men, Måns var i nån timme och fick röra lite på sig i alla fall. 
 
Eftersom att vi inte kör en fyrhjulsdriven jeep så fick vi gå längs revet i 20 minuter för att komma till surfet. Vackert och värt det trots dålig surf.
Nu sitter vi på ett bibliotek igen, laddar allt, kollar igen wifi och jag ska ta tag i försäkringsärendet angående tanden nu. Som mår bättre. Imorgon hoppas jag vara värk-fri!
Kram!