Wanaka och surf

Idag regnar det. Därför försöker vi göra saker som inte kräver att vi måste vara utomhus. Vi åt frukost i bilen, sedan åkte vi bil ganska långt upp till Christchurch, köpte en Ukulele, handlade mat och nu sitter vi på Burger King och äter fries och använder deras wifi. 

Efter att Måns hade hoppat Bungy i Queenstown åkte vi till staden Wanaka. Vi gjorde egentligen inte så mycket där. Måns skatea, vi gick en promenad längs sjön, handlade, jag duschade. Och så lagade vi mat på en sån där BBQ ute vid sjön. Sjukt vackert ställe att laga mat på, får se om vi hittar något bättre ställe?!

Det berömda "Lake Wanaka Tree".  Vi badade här också.
Det är får överallt. Det måste finnas dubbelt så mycket får mot människor här!
Stället i Wanaka där vi laga mat.
Efter besöket i Wanaka blev Måns lite för surfsugen för att stanna mitt i landet så vi åkte ut till kusten. Dunedin blev det. Tur var väl det. Väldigt vackert ute vid havet och vi fick surfa båda två. Måns surfade två gånger och för mig blev det en gång.  

När jag ska paddla upp från mitt surf och är påväg in så ploppar det upp ett huvud med morrhår ett par meter från mig. Ett sjölejon. Jag blir livrädd och försöker ta mig bort från den men den simmar efter mig med blicken på mig. Jag släpper brädan och försöker springa upp och då krockar den med brädan. Jag var som sagt livrädd i vattnet men väl på land en bit ifrån den var det bland det coolaste någonsin. Måns fick också se sjölejon fast i vattnet som lekte i vågorna.

Jag hittade ett härligt ställe att fota och filma lite från.
Nu ska vi strax åka iväg till en camping och bara mysa och laga middag. Imorgon ska vi förhoppningsvis paddla kajak i 28 grader och sol. Vi håller tummarna för det!