Båtdagar

Jag ligger i sängen och är så trött, har tagit en nap på två timmar. Det är påfrestande att sitta på en båt mitt ute på havet i solen. Men så tänker jag på Måns också, medans jag sitter i båten och solar, fotar och badar så är han ute bland vågorna och köttar i 3-4 timmar. Han är helt slut! Vi båda har faktiskt dåligt med energi.

Men vad roligt vi har haft! Vi gjorde igår en till heldag. Surf med de resterande gästerna på förmiddagen och sedan åkte vi själva tillbaka till den härliga ö som vi var på för några dagar sedan. Det var härligt att bara vara vi två nån annanstans än på rummet. Så där hängde vi några timmar. Drack öl, åt så jävla god mat, pratade skit, låg på stranden och badade i det fina havet. Sen åkte vi faktiskt hem igen utan ett till surf, Måns var helt färdig efter de första fyra timmarna. En perfekt dag. 

Så taggad på att få surfa!

Ön bakom mig är Namotu, ser ni hur liten den är??

Små fiskstim som simmar förbi båten, detta är någon typ av bläckfisk.

Såhär trött är han efter att ha surfat i 4 timmar.
Det här är den godaste lunchen på såååå länge. Och kan vara den godaste risrätten jag ätit någonsin. I alla fall till denna vy. Det är "Arancini", har aldrig ätit det förut men det är typ friterade risottobollar.Två av de många många bilder jag tog igår.Idag har vi också varit ute på havet, men bara på morgonen/förmiddagen. Måns surfade stooora vågor med två av de andra killarna här. En vänstervåg som kallas Restaurant. Den ligger precis utanför lyxresortet/ön Tavarua och det är en restaurang där som man kan sitta på och se ut över vågorna. Det är i alla fall en våg som blir ihålig och som man ska ta "barrels" på. Måns fick några riktigt bra vågor och jag fick några riktigt häftiga bilder. 

Dagens våg för Måns. Våran nyfunne vän Drew från Australien hejar på också, så fint!
Här är dagens våg. Av Benjamin från Peru, som under 20 års surf har väntat på den här dagen och som började gråta efter denna våg.
Drew långt där inne och får skugga.

Jag är väldigt nöjd med min fotoinsats idag, tycker att det blev väldigt bra bilder.

När det blev för lågt tide och man såg revet precis framför vågen åkte vi till en annan våg. Namotu Left, ligger också precis utanför ett lyxresort/ö, denna heter Namotu. Här var det också riktigt stort men inte lika ihålig. Måns var super glad. En av de andra killarna sa påväg tillbaka i båten att det var den här dagen han väntat på under 20 år av surfande. Så det var riktigt bra sessions. Måns har lätt fått några av sitt livs bästa vågor här. Blir väldigt glad för hans skull <3
 
De riktigt stora vågorna på Namotu Left.
Nu blir det att spara pengar de sista dagarna här och sen åker vi till Singapore på fredag för några dagar i storstad innan vi åker till Indonesien som blir vårt sista stopp! Det närmar sig hemma. 

Nu ska jag fortsätta vila medans Måns redigerar film från NZ. 

Kram!