NZ

Sista dagarna på Nya Zeeland blev inte som planerat för någon av oss. Jag blev av med värken tillslut, vilket var en sååån lättnad. 
 
Efter den senaste uppdateringen så var planen att jag skulle surfa dagen efter på förmiddagen och på eftermiddagen skulle vi gå en lång promenad på stranden och leta surf åt Måns. Inget av det hände, det var flat när jag skulle surfa och några andra surfare med jeep åkte på stranden dit vi tänkte gå och såg inga vågor. Så det blev inget av något. Och dagen efter tog vi den lång promenaden på stranden, en promenad i sand/rev på nästan 2 timmar, för att kanske få surfa. Det slutade med att jag brännde mig på hela kroppen och Måns fick surfa på vågor som knappt var vågor. Men ändå väldigt värt det och en rolig hike.
 
Vi lämnade i alla fall Ahipara och åkte till Taupo för att jag skulle göra ett skydive. På tisdagen var det bokat, men såklart fick vi regnet tisdag och onsdag så blev inget skydive för mig. Så det var bara att åka upp till Auckland igen och förbereda för flyg till Fiji.
 
Vi fotade inget dessa dagar men filmade en hel del så här kommer stillbilder från filmera från de sista dagarna.
 
Så när jag inte fick surfa och hade blivit av med tandvärken var jag sugen på att röra på mig så jag gjorde ett träningspass med paddling och löpning. Som ett swimrun ungefär, på en halvtimme.
Sedan gjorde vi frukost, som i bananpannkakor, på stranden.
När det inte blev surf där det var tänkt tog vi bilen och åkte nån timme till en annan strand där det i alla fall inte var flat. Måns fick surfa lite, switchfoot, utan leash och utan fenor, lekte lite alltså. Och jag fick beachday.
Jag fick också vara fotograf en stund på slutet.
Campingen vi bodde på i Ahipara var hela underbar. Lätt den bästa av alla vi bodde på i Nya Zeeland. Ett par och en kvinna som hade gjort om en del av sin tomt till en camping med ett litet kök, en toalett, en dusch och tre platser samt några tältplatser. De hade också typ självhushåll med massor av djur och örter som man fick ta av. Och paret hade en papegoja som drack vin och pratade. Riktigt rolig liten fågel.
Precis i början av våran hike/stranddag. Fullpackade och fortfarande hoppfulla på att få surfa. Riktigt fint på morgonen innan vinden kom. 
Vi fick skjuts av en på släpkärran en bit på stranden, tills det blev för stenigt och guppigt för att sitta där.
Även fast det inte blev något surf var det ändå roligt att gå och röra på sig och det var väldigt fint också.
Vi träffade hästar som gick löst på stranden.
Jag fick lite nytta gjort också, rakde benen i havet medans Måns hittade sjöstjärnor.
Nu är vi på Fiji och försöker komma in i "island-time". Det är ganska ovant och jobbigt när man är van att styra sin tid själv. Igår spenderade vi hela dagen på att få komma in i stan och köpa schampo och balsam för vi väntade på våran skjuts halva dagen. Haha. Kommer mer Fiji om ett tag när vi har kommit in i viben här.
KRAM!